donderdag 29 november 2012

Daten Zonder Rampen – deel 3

Eerste date? Check! Tweede date? Check! Derde date? In de planning. Hij vindt jou leuk, jij hem. Dus niets meer om zorgen over te maken. Toch nog wat hulp nodig? Nou vooruit, nog één keer help ik je de date door in de laatste aflevering van D.Z.R. (Daten Zonder Rampen).
Allereerst; gefeliciteerd met de derde date. Hoewel date, misschien is dit meer gewoon een samenzijn, zijn jullie al een stel of zit dit er aan te komen want hij-vindt-jou-leuk-en-jij-vindt-hem-leuk-en-dat-weten-jullie-van-elkaar-maar-durven-het-nog-niet-zomaar- tegen-elkaar-te-zeggen-punt. Nou dan is de derde date echt een ideale gelegenheid om dat eens te proberen, zodat je aan het einde van de avond hem wellicht jouw vriendje kunt noemen.
Bij zo’n samenzijn/derde date zal je nog meer ontspannen zijn dan de eerste en tweede keer dat jullie samen waren. Ondertussen hebben jullie vast ook al een paar keer gebeld of gesmst, dus het zit helemaal goed. Don’t worry, be happy!
datenzonderrampen3
Joggingbroek + ouders thuis = rennen
Waarom dan meer geld uitgeven aan een uitje in de stad terwijl het ook thuis kan? Dé kans om hem uit te nodigen om bij jou thuis een filmpje te kijken. Kan je subtiel dicht tegen hem aankruipen en je voelt je meer op je gemak, want je bent in je vertrouwde omgeving. Zorg er wel voor dat je ouders niet thuis zijn, of nodig je date uit op een avond wanneer je ouders de deur uit gaan. Als jullie allebei nog niet weten wat jullie nou eigenlijk van elkaar zijn, is het vaak nogal awkward om de ouders er bij te hebben. Vind je het geen fijn idee om alleen thuis te zijn met je date, spreek dan gewoon weer af op een openbare plek.
Lekker op je gemakje thuis wil trouwens niet zeggen dat je daarom maar ook in je campingsmoking (daarmee bedoel ik joggingbroek en andere kleding van de categorie slobber) rond moet gaan lopen. Overdreven netjes hoeft dan ook weer niet, gewoon wat je bijvoorbeeld naar school aantrekt.
Een vriend van mij had een keer wat dat betreft de jackpot (ahem!) te pakken. Hij ging, met de instelling romantisch een film te gaan kijken, naar het huis van zijn crush. Haar moeder deed open en begeleidde hem naar de huiskamer, waar de rest van het gezin stil op hem zat te wachten. Links paps en het jongere broertje, rechts zijn date … gekleed in joggingbroek in een kleermakerszit op de bank. Na een paar uur heeft die vriend flink aan zijn conditie gewerkt, die is rennend naar huis gegaan.
datenzonderrrampen3
De eerste stap
Lastig, een move maken als hij dat nog niet gedaan heeft. Nog lastiger als jij het niet durft. Maar maak je geen zorgen, het hoeft niet per se gezegd te worden. Zo bracht een jongen mij een keer thuis na een date, zette me netjes af bij de deur en ging weer weg zonder me te zoenen. Met hangende schouders liep ik de trap op naar mijn slaapkamer. Tot ik ineens een sms van hem kreeg, met alleen maar ‘Zoenen?’. Binnen dertig seconden stond ik weer buiten, waar mijn crush al op me stond te wachten.
Een vriendin van mij heeft haar date een gelukspoppetje gegeven met een kaartje met de tekst ‘Ik heb het geluk gehad om nu voor de derde keer jouw date te zijn. Ik hoop dat ik het geluk heb om je vriendin te mogen zijn’. Heel eng om te doen, maar tegelijk dapper. Het stel woont nu samen en het gelukspoppetje staat op het nachtkastje als aandenken hoe het begon.
datenzonderrampen3
Wat ik maar wil zeggen, als hij te verlegen is en je wil toch graag weten waar je aan toe bent probeer iets leuks te doen om hem te vertellen wat je voelt. Is het niet wederzijds, dan in ieder geval heel erg veel respect dat je het hebt gedurfd. En wie weet heb je er wel een hele goede vriend bij.
Dat ik nu maar over drie dates schrijf in deze serie betekent niet dat je in drie dates tijd een relatie moet hebben, of dan al moet weten of je iets met elkaar wilt. Een vierde, vijfde, zesde date is echt niet raar.
Wordt het iets tussen jullie en heb je de zwijnenstal in zijn kamer en hij jouw kikker- met-roze-boa sloffen overleefd? Dan is het vast ondertussen tijd voor… (vooruit een kleine bonus dan)
datenzonderrampen3
Kennismaken met zijn ouders
Net zoals dat geen mens hetzelfde is, gaat het hier ook bij iedereen weer anders. Misschien klikt het in het begin even niet, of weet je niet wat je moet zeggen of krijg je een vragenvuur op je af van je schoonvader. Wees in ieder geval jezelf, want je lief is verliefd geworden op jou om wie jij bent. Je schoonouders leer je na een tijdje wel kennen, dat heeft gewoon tijd nodig.
Toen ik voor het eerst bij de ouders van mijn vriend kwam gingen we gourmetten met alle broers en aanhang erbij. Vriendlief hielp mee in de keuken en ik ging bij de rest zitten, in een doodstille kamer waar niemand sprak en verder alleen maar het sissen van het gourmetstel die langzaam opwarmde te horen was. Nu, drie jaar later, worden me de oren van het hoofd gekletst. Komt allemaal goed dus.
En verder, remember dat het nog altijd erger kan ;)
Ik wens jullie hele fijne dates toe, geniet ervan en wees vooral jezelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen